“BE GENUINE, BE RELEVANT, BE CREDIBLE” - dette er dr. Alison Norrington & storycentral sitt mantra.
11 - 12 mai kommer Alison Norrington til Oslo for å holde seminar for det norske scenekunstmiljøet. Ønsker du å lære mer om hvordan man bruker storytelling som metode i møte med digitale verktøy? Eller er du interessert i å utforske og lære mer om scenekunst og digitalisering?
Dette er en unik sjanse til å få grunnleggende forståelse om storytelling og digitale verktøy (XR, VR og AR), og hvordan man helt konkret knytter dette til både produksjonen, opplevelsen, formidlingen og distribusjon av scenekunst.
Dato: 11 & 12.05 2023
Tid: Kl. 09. - 17.00 / 09. - 16.00
*(Seminaret holdes i forbindelse med DTS/PAHN sitt årsmøte og påfølgende fest/mingling 12. mai fra kl. 16.00).
Hvor: Nasjonalbiblioteket (Halvbroren og Store Auditorium)
Program oppdateres fortløpende.
For hvem: Seminaret er rettet mot scenekunstnere og studenter innen kunst- og kulturfeltet, produsenter, arrangører og andre kulturaktører.
Danse- og teatersentrum / Performing Arts Hub Norway inviterer til et to-dagers praktisk seminar som en del av avslutningen på EU prosjektet Digital Leap, som har gitt profesjonelle scenekunstaktører mer kunnskap om digitale verktøy. Nå skal vi dele erfaringer akkumulert gjennom prosjektet gjennom seminaret: storytelling vs digitalisering.
Alison Norrington skal holde et praktisk seminar med fokus på storytelling som vil inspirere, begeistre og vise potensialet til god historiefortelling gjennom digitale verktøy inkludert sosiale medier. I tillegg vil hun snakke om storytelling i et bredere perspektiv, publikumsbevissthet og engasjement, og viktigheten av å forstå ditt publikum, emosjonelle design og hvordan du vil at publikum skal føle seg etter å ha engasjert seg i deg og historien din.
Dr. Alison Norrington har over 25 års erfaring innenfor profesjonell historiefortelling. Hun er grunnlegger og kreativ direktør for storycentral, og er forfatter, strateg og hjelper til med å skape historier og opplevelser over hele verden. Hun har blant annet jobbet med selskaper som Walt Disney Imagineering, SundanceTV/AMC Networks, CBS Interactive, Coca Cola, XBox (Microsoft), FOX International og Eurovision Broadcasting Union for å nevne noen.
Seminaret avsluttes med en fagsamtale om scenekunst og digitalisering – hva har vi erfart i etterkant av pandemien og hvor skal vi, hvor relevante aktører fra det norske scenekunstfeltet inviteres inn for å dele sine erfaringer.
Programmet oppdateres forløpende.
NB! Begrenset antall med plasser.